Penrite Cam and Engine Assembly lube - motor assemblage vet 100gr
Artikelgroep
Vetten en Overige Smeermiddelen, Remvloeistof en Koelvloeistof
Artikel
Penrite Cam and Engine Assembly lube - motor assemblage vet 100gr
Artikelnummer
CAM0001
Eenheid
1 stuk
Prijs
€ 11,98 ex. btw
 
€ 14,50 in. 21% btw
stuk(s)

Er zijn enkele keuze mogelijkheden niet geselecteerd, probeer het opnieuw!

Voor 12.00 uur besteld en betaald wordt dezelfde dag verstuurd! *) mits op voorraad *) m.u.v. cursus en vakantiedagen
  • Omschrijving

Nokkenas en motor-montage smering 

 

  • Bestand tegen belastingen van meer dan 200.000 psi
  • Zink toegevoegd voor verhoogde bescherming tegen slijtage
  • Heeft een kleverig additief en loopt niet van oppervlakken zoals normale motorolie

 

Cam Assembly Lube is een speciale kleverige pasta op basis van vet , ontworpen voor de eerste smering van motoronderdelen tijdens het montageproces van de motor. Het bevat roestremmers, oxidatieremmers , kleverigheidsadditieven , zink en grafiet antislijtagemiddelen om een uitstekende bescherming van de motorsmering te bieden voorafgaand aan en tijdens de eerste start van nieuwe of gereviseerde motoren.

Gebruik:

Cam Assembly Lube wordt aanbevolen voor de eerste smering van motoronderdelen tijdens de montage. Deze items omvatten nokkenaslobben, volgers, astappen, nokkenas- en krukaslagers, stoterstanguiteinden, tuimelaars, bussen, tandwielen, druklagers en distributiekettingen.

Cam Assembly Lube wordt rechtstreeks aangebracht op bewegende of stationaire oppervlakken die in contact komen met andere bewegende oppervlakken die normaal gesproken met motorolie zouden worden gesmeerd zodra de oliedruk is opgebouwd. Er is slechts een dunne film van het product nodig, dus het moet spaarzaam worden gebruikt. Het product verdwijnt na de eerste start in het motorsmeermiddel.

Cam Assembly Lube zorgt voor initiële hydrodynamische smering en plaatst een smeermiddelbarrière tussen bewegende delen. Het is bestand tegen belastingen van meer dan 200.000 psi en biedt dus een uitstekende beschermingsfilm onder extreme druk en schokbelastingen van de motor.

Cam Assembly Lube bevat een kleverig additief, zodat het effectief aan oppervlakken blijft kleven terwijl de motor wordt gebouwd en daarom een veel betere initiële smering biedt in vergelijking met standaard motorolie die tijdens de montage van de onderdelen kan lopen.

Cam Assembly Lube wordt ook naar tevredenheid gebruikt in oude motoren met blootliggende kleppen en klepveren als bescherming tegen roest en corrosie terwijl het voertuig niet wordt gebruikt.

Opmerking - Het mag niet worden gebruikt op zuigers, omdat het grafiet het inloop-proces kan belemmeren.

Penrite raadt het gebruik van Running in Oil aan bij nieuwe en gereviseerde motoren



Cam and engine assembly lube

 

  • Withstands loads greater than 200,000 psi
  • Added Zinc for increased anti-wear protection
  • Has a tacky additive and will not run off surfaces like normal engine oil

 

Cam Assembly Lube is a special purpose sticky paste formulated with a grease base, designed for the initial lubrication of engine parts during the engine assembly process. It contains rust inhibitors, oxidation inhibitors, tackiness additives, zinc and graphite anti-wear agents to provide outstanding engine lubrication protection prior to and during first starting of new or rebuilt engines.

APPLICATION

Cam Assembly Lube is recommended for initial lubrication of engine components during assembly. These items include camshaft lobes, followers, journals, camshaft and crankshaft bearings, pushrod tips, rockers, bushes, gears, thrust bearings and timing chains.

Cam Assembly Lube is applied directly to moving or stationary surfaces that come in contact with other moving surfaces that would normally be lubricated with engine oil once oil pressure is established. Only a light film of product is required so it should be used sparingly. The product dissipates into the engine lubricant after the first start.

Cam Assembly Lube provides initial hydrodynamic lubrication and puts a lubricant barrier between moving parts. It can withstand loadings of over 200,000 psi so provides an excellent film of protection under extreme pressure and shock loadings from the motor.

Cam Assembly Lube contains a tacky additive so it effectively sticks to surfaces whilst the engine is being built and therefore provides a far superior initial lubrication compared with standard engine oil that can run off the parts during the assembly.

Cam Assembly Lube has also been used most satisfactorily in veteran engines with exposed valves and valve springs as a means of protection against rust and corrosion whilst the vehicle is not being used.

Note- It should not be used on pistons as the graphite may hamper the bedding in process.

Penrite recommend the use of Running in Oil with new and rebuilt engines